top of page

הרומן שלי עם חג המחזמר

"חג המחזמר המקורי" בניהולו האמנותי של אורי פסטר, החל את דרכו ב2013 כפרוייקט פיתוח של מחזות זמר מקוריים . במסגרת הפסטיבל מוצגים בבכורה עולמית מחזות זמר מקוריים, אשר מתחרים בינהם על מענק כספי שנועד לקידום הפקת המחזמר, והוא ללא ספק אחד הגורמים המשמעותיים שעודדו את פריחת היצירה המקורית בתחום. שניים ממחזות הזמר שהתחילו את דרכם בפסטיבל - בילי שוורץ וסוליקא, גם אומצו בהמשך על ידי תיאטרונים רפרטוארים וזכו להצלחה רבה. את הרומן שלי עם חג המחזמר התחלתי כבר ב2016, כשנבחרתי לשחק במחזמר "סוליקא", שלימים עבר לרפרטואר של תיאטרון ב"ש, אבל את החוויה המשמעותית ביותר במסגרת הפסטיבל הזה חוויתי מכיסא היוצר, כשהחלטתי להיענות לקול הקורא, ולכתוב מחזמר לקראת הפסטיבל שהתקיים ב2021 בהבימה.

מתוך המחזמר סוליקא מאת מאור סבג ותאיר סיבוני בהפקת תיאטרון באר שבע


ביום שהקול הקורא להגשות פורסם, פניתי אל חבר ילדותי, אליאור פלח, שהוא גם במקרה במקרה מוסיקאי מחונן והודעתי לו שאנחנו כותבים יחד מחזמר. לא שמישהו מאיתנו כתב מחזמר מימיו קודם לכן, אבל למה לא בעצם?

עבודה אינטנסיבית של חודש ושלחנו הצעה להפקה של מחזמר קומי פרוע על בן של ראש משפחת פשע, המוצא עצמו עובד כאיש משק בקאנטרי קלאב של אנשי המעמד הגבוה - "עמירם". כשהודיעו לנו שהתקבלנו, התברר שעלינו להגיש דרפאט מלא בתוך חודשיים. חודשיים. ביטלנו את חיינו לחודשיים, ועבדנו יום ולילה ע"מ להגיש דרפאט מלא בזמן.

זה גם השלב שבו הייתי צריך להודיע לפרטנר שלי לכתיבה, אליאור, שאני מעוניין לקחת עלי את התפקיד הראשי במחזמר - שאני רוצה לשחק את עמירם, ומעולם לא ראיתם עיניים פעורות יותר מהעיניים של אליאור, כשאמרתי לו את זה. יאמר לזכותו שהוא נשם לרגע ואמר "אם אתה מוכן לקחת מורה לפיתוח קול בחצי שנה הקרובה אז בכיף", וכך היה. לשמחתי גם אורי פסטר המנהל האמנותי שמח, ואישר את הליהוק, ואל הצוות הצטרף הבמאי יותם קושניר. לא הכרתי אותו קודם, אבל החיבור ביננו היה כ"כ מיידי, שהיה ברור לנו שאנחנו הולכים לעשות פה משהו טוב. טוב, מקווים.


חצי שנה של עבודת דרמטורגיה, ליהוק שחקנים, ואז התחלנו חזרות. לא פשוט לשחק במחזה שאתה כתבת, זאת האמת, לא פשוט לראות את התמונה הגדולה, לא פשוט להתמודד עם המציאות לעומת הפנטזיה שהיתה לך בראש, ולאפשר לבמאי לעבוד בשקט, לא פשוט. למזלי התברכתי באנשים כ"כ מוכשרים וטובים סביבי שהתחושה בחדר החזרות היתה חיובית לכל אורך התקופה, כ"כ נהנינו לעבוד יחד. לא הצלחתי לתפוס את זה. אני חושב שזה השיעור הכי חשוב שאני לוקח איתי מהחוויה של חג המחזמר - סמוך על הבמאי, על הצוות, על הקאסט, בטח אם אני מי שבחר אותם. כל האנשים האלה התגייסו בשביל להקים את החלום שלי ושל אליאור לתחיה, והוא קם.


הפסטיבל עבר בהצלחה, הקהל עמד על רגליו, הם צחקו איתנו והתרגשו איתנו (זה מה שהרגשתי בכל אופן, לכו תדעו), ואני יודע שעמירם לא סיים את דרכו בדצמבר 2021, אני יודע שהחוויה הזאת עוד לא הסתיימה, אבל אם כבר לסכם, אז תודה חג המחזמר, תודה "עמירם". מחכים להמשך הדרך...


מתוך המחזמר "עמירם" חג המחזמר 2021


81 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


לוח הצגות

bottom of page